Baza gier paragrafowych


13 Menel by Magnefikko
Opis: Jest to stara gra stworzona na konkurs organizowany przez portal aukcyjny www.Swistak.pl. Powstała ok. 8.06.2006. Zajęła 11 na 30 miejsce w konkursie. Jest to gra paragrafowa o pokrętnej i szalonej fabule. Opowiada o Świstaku który dołączył w szeregi Współczesnej Inkwizycji...
Potencjał: Oryginalnie gra w wersji exe, udało mi się jednak wydobyć z niego tekst (na który składały się oddzielne pliki html) i zapisać je w pojedynczym pliku tekstowym.

Afrykański Świt by B. T. Muszyński
Opis: „Afrykański świt” to pozbawiona mechaniki (statystyki, karta postaci, kostki) minigra fabularna podzielona na rozdziały autorstwa Beniamina Muszyńskiego. Liczy sobie 109 paragrafów zawartych na 48 stronach. Oto początek prologu wprowadzającego nasz w fabułę całości: „Gdzieś w południowej części Afryki, lipiec 1957 roku... Nazywasz się Siergiej Iwanowicz Bułanow, lat 42, kawaler, formalnie wciąż obywatel ZSRR”. Czytelnik wciela się w postać emigranta z ZSRR, który zarabia na utrzymanie jako ochroniarz wypraw naukowych zmierzających w głąb Czarnego Lądu. Podczas jednej z takich podróży dochodzi do niespodziewanych komplikacji i w tym właśnie momencie zaczyna się właściwa fabuła utworu.
Potencjał: Gra dostępna w pdf, co odrobinę utrudni ew. konwersję, ale poza tym, ze względu na brak mechaniki, konwersja powinna być łatwa i przyjemna.

Antidotum by Dominandi i Yodri
Opis: Na początku wita nas, krótka animacja i "literki z autorami". Następnie wpisujemy swoje imię i je zatwierdzamy. Ukazuje się, krótka pomoc z objaśnieniem wszystkich ikonek i zaczynamy grę. Czytając pierwszy paragraf widać, że autor umie pisać i nie będzie to zwykły szit. Nieco razi brak jakiegokolwiek wprowadzenia. Nie wiemy nic o sobie itd. Gra jest bardzo rozbudowana i mamy zawsze do wyboru kilka rozwiązań. W komentarzach na stronie z grą ludzie zarzucają autorowi, że gra jest za krótka. Widocznie nie zdają sobie sprawy ile wysiłku kosztuje stworzenie czegoś takiego. Jeśli autor wprowadził możliwość zagadania na kilka sposobów zwykłej dziewczyny w karczmie, czy też zamawianie potraw, grę w kości z krasnoludami, a nawet spotkanie z dziwką, to nie róbcie mu przykrości pisząc, że gra jest krótka. Nigdzie indziej tego nie uświadczycie. Moim zdaniem jest zajebiście długa, choć można ją skończyć z przyjemnością w 20 minut (oczywiście delektując się grą, a nie czytając "byle szybciej"). Podejrze
Potencjał: Gra w wersji swf i wydaje mi się, że nie zasługuje na przenoszenie do wersji bardziej analogowej - po prostu szkoda by było pracy autorów.

Antyczny Relikwiarz by Artur Marciniak
Opis: Opowiadanie zostało napisane w formie gry. Czytający w strategicznych momentach dla fabuły sam podejmuje decyzję jak ma zachować się bohater. W zależności od tych decyzji opisaną przygodę zakończyć można na kilka sposobów.
Potencjał: Gra już dostępna on-line!

Armatropolis by Konrad “Strzała” Strzałkowski
Opis: Swoją przygodę rozpoczynasz w Armatropolis. Mieście portowym położonym nad brzegiem Morza Bałtyckiego, na kontynencie kiedyś znanym jako Europa. Siedzisz przy barze w taniej melinie portowej „Wyliniały Kot”, popijając podróbkę krasno ludzkiej brandy. Barman, gruby i łysiejący w brudnym fartuchu, szmata do podłogi ściera blat. Z bólem stwierdzasz, że twoja szklanka jest pusta.
Potencjał: Sporo mechaniki, nawet więcej niż w Dreszczu, co stanowi problem. Ponad 150 paragrafów

Bij Zabij by Marcin Zalewski
Opis: Gra należy do kategorii pomieszania z poplątaniem. Przykład z początku gry: grasz w golfa, wpadasz do dołka, spotykasz tam krasnoluda, który obsikuje Twojego bohatera, Ty wyciągasz uzi i go załatwiasz. Spotkasz nawet Batmana. Kompletnie (jak dla mnie) bez sensu ale może komuś taki klimat się spodoba. 60 paragrafów.
Potencjał: Już online!

Broda Bulthura by Kozaluss (?)
Opis: Klimatem przypomina Grapę (opis niżej), z tą różnicą, że jest trochę mniej zakręcona i bardziej osadzona "na ziemi". To po prostu parodia gier RPG z Baldurs Gate na czele.
Potencjał: HTML - powinno być łatwo. Chyba brak mechaniki.

Callista by Przemysław Pociecha
Opis: Callista jest gamebookową bajką. Jej prostota ukazuje jak błaha historia staje się przyjemniejsza w odbiorze, kiedy zrobimy z niej interaktywny utwór. Warto zwrócić uwagę, że jest to jedna z nielicznych pozycji w dorobku literatury interaktywnej, gdzie głównym bohaterem jest kobieta. Pozycja dostępna jest na stronie magazynu MASZ WYBÓR.
Potencjał: Gra już jest dostępna on-line.

Deszczowe dziecko by Piotr Jaworowicz
Opis: Cała krót­ka gra składa się ze 135 pa­ragra­fów, ale do­stęp­ne są tyl­ko op­cje(od 1 do 4) wy­bo­ru dro­gi, spo­so­bu po­stępo­wania. Ca­łość można przejść na kil­ka spo­so­bów, jest też spo­ro "za­kończeń przed cza­sem" :)
Potencjał: Gra już dostępna on-line!

Dinara: Prastare Szczyty by Beniamin Muszyński
Opis: „Dinara: Prastare Szczyty” to pozbawiona mechaniki (statystyki, karta postaci, kostki) fabularna gra książkowa podzielona na rozdziały autorstwa Beniamina Muszyńskiego. Liczy sobie 262 paragrafy zawarte na 76 stronach. Początek prologu informuje czytelnika, iż tym razem akcja utworu umiejscowiona jest w pasjonującym okresie II Wojny Światowej. Brzmi on: „19 listopada 1944, Chorwacja. Nazywasz się Dymitri Iwanowicz Gawryłow i jesteś oficerem NKWD. Jednak od lat służysz swojej ojczyźnie pod innym nazwiskiem, jako szpieg w szeregach SS”.
Potencjał: Gra już dostępna on-line.

Duch by GaCek
Opis: Bardzo udana gra przysłana przez Gacolka. Pomimo tego iż zajmuje aż 378 kb wcale nie jest taka duża. Składa się zaledwie z 53 paragrafów. Jest tak dlatego, ponieważ została napisana w programie WebExe, czyli jest w jednym pliku *.exe. Nie przeszkadza to wcale w graniu, a wręcz przeciwnie. Rozwiąż zagadkę ducha straszącego w leśnej osadzie. Długie paragrafy są napisane więcej niż poprawnie, także bez problemu można wczuć się w klimat. Ciekawa fabuła, szkoda tylko że taka krótka...
Potencjał: Dostępne on-line!

Fatalny łowca by Konrad Strzałkowski
Opis: Gra tekstowa napisana w TEXT Games Maker, mimo to czytelnik musi posiadać własną kartę postaci, do której wpisuje ekwipunek, i notuje zmiany punktów życia. Główny wątek nie jest jasno określony, ale jest to pierwsza część paragrafówki, więc być może w kolejnym odcinku się coś wyjaśni (jeżeli oczywiście ten powstanie). Epizod nr.1 nie jest zbyt obszerny, i nie trzeba mieć wiele czasu, aby w niego pograć. Bohater zaczyna w swoim mieszkaniu, mieszczącym się w bloku, a potem wychodzi na ulicę...
Potencjał: TextGamesMaker, więc na import to powinno się zrobić już samo (gotowy skrypt), niestety, dość mechaniki.

Gothic by Smutas
Opis: Gra znaleziona na jednym z for o Gothicu - w formie post-linki.
Potencjał: Gra praktycznie przerobiona na dane do importu, niestety część linków nie działa.

Gothic: Polowanie na smoki by autor
Opis: To krótka paragrafówka, napisana pierwotnie z myślą o akcji Miniatury. Fabuła i świat gry nawiązuje do crpg Gothic II Noc Kruka, autorstwa studia Pyrahnia Bytes. Jako Paladyn, Łowca Smoków, lub Mag Ognia musimy odnaleźć bezimiennego bohatera. Każdy z mężczyzn, w którego możemy się wcielić posiada inne motywy swoich działań. Wadą tej miniatury jest to, iż bardzo szybko się ją przechodzi. Wszystkie 70 paragrafów zostało podzielonych między wszystkie dostępne klasy postaci (na każdego przypada więc około 30 paragrafów). Drobną rzeczą, której nie uświadczymy w wielu gamebookach, jest prosty system punktacji, dzięki której wiemy, który bóg (Innos, Adanos, lub Beliar) sprzyjali nam podczas wędrówki.
Potencjał: Już dostępne on-line.

Gra by wielu
Opis: Jedna z największych gier paragrafowych. Znajduje się ona na nonsensopedii.
Potencjał: Nijak to ściągnąć...

Grapa by grupa dYSKRAFICY
Opis: Bardzo zakręcona gra paragrafowa. Jeśli ktoś lubi surrealistyczne klimaty to jest to przygoda dla niego. Gra osadzona w realiach fantasy, współczesnych i kilku innych. Posiada kilka zakończeń, przy czym za każdym razem gdy skończysz uzyskujesz inny poziom. W praktyce oznacza to, że możesz grać w nią kilka razy, aż pobijesz swój poprzedni rekord. Jako jedyna posiada grafikę (poziomki:) Grapę wygrzebałem w sieci przypadkowo. Zciągnąłem ją z tej oto strony. Podsumowując uważam, że aby dobrze się przy niej bawić trzeba wczuć się w klimat (coś jak Monty Pajton or something...) Gra zawiera aż 160 paragrafów.
Potencjał: Już dostępne on-line.

Grota by Krzysztof Kluczek
Opis: Blisko 300 paragrafów. W GROCIE wcielasz się w bohatera samotnie podróżującego wgłąb niezbadanej dotąd jaskini, w której, wg legend ukryty jest wielki skarb.
Potencjał: Będą problemy z tym PDFem, mechanika podobna do Dreszcza i dużo pracy nad tekstem.

Grota von Hagena by Łukasz Kościow
Opis: Jak co dzień wróciłeś z polowania, niosąc mięso na rodzinny obiad, gdy nagle stajesz jak wryty. Twoja chata płonie żywym ogniem. Nie ma rodziny, nie żyją. Krzyczysz wściekle. Ta banda skrywająca się w jaskiniach na południu właśnie zrobiła krok za daleko! Nie wiedząkim mają do czynienia! Mordercy, zniszczyli twój świat!<br> Czas na zemstę! z Zabierz swój miecz, już nic więcej ci nie zostało. Po dwóch dniach podróży na południe stajesz przed wejściem do jaskiń, to podobno tutaj. Wchodź.
Potencjał: Mechanika na poziomie Dreszcza. W DOC`u.

Gry Warte Świeczki by Uniwersytet Dzieci (?)
Opis: W książce wcielisz się w postad Helgi z długimi zielonymi włosami, o słusznej tuszy. Helga ma przy sobie jedynie kompas, który wskazuje kierunki świata.
Potencjał: Gra raczej dla dzieci.

Heniek by Paweł Hemka
Opis: "Heniek" to kolejna (tym razem napisana w programie TEXT Games Maker) gra z kategorii "pomieszania z poplątaniem". Historia przedstawia się następująco: Podczas jazdy autostradą wpadasz nagle do dziury. Na dole spotykasz Lucka i wujka Adolfa, którzy zlecają ci pewną misję. Oczywiście wykonanie tego zadania to nie koniec przygód, ale nie chcę psuć zabawy, dlatego nie wyjawię całej zabawy. Autorem tej paragrafówki jest Paweł Hemka. Nie mamy tutaj co prawda w tej grze żadnego wpływu na rozwój wydarzeń, ale poczytać zawsze można, zważywszy na to, iż jest dość krótka.
Potencjał: Za krótka.

Incydent by B.T. Muszyński
Opis: „Incydnet” to pozbawiona mechaniki (statystyki, karta postaci, kostki) miniaturka fabularna podzielona na rozdziały autorstwa Beniamina Muszyńskiego. Liczy sobie 44 paragrafy zawarte na 20 stronach. Czytelnik wciela się w postać jeżdżącej na wózku inwalidzkim dziewczyny, która spędza kolejne wakacje u ukochanego dziadka. W miasteczku gdzie mieszka staruszek znajduje się jeden z licznych w kraju Ośrodków Epidemiologicznych, gdzie przeprowadza się badania nad fenomenem zombie. Feralnej nocy, kiedy to toczy się akcja utworu, mężczyzna nagle gorzej się czuję, przez co wnuczka zmuszona jest samotnie ruszyć w poszukiwaniu leków. To nie będzie spokojna noc... Brak mechaniki oraz podział na rozdziału zbliżają ten projekt bardziej w stronę opowiadania, niż gry. Jest to swoisty znak rozpoznawczy tego autora, który stosuje ten literacki model w pozostałych swoich projektach. Rok produkcji: 2010 Inne gry tego autora: Ostatni Kurs, Dinara: Prastare Szczyty, Szklana Twarz, Marcewo, Afrykański świt.
Potencjał: Powinno być łatwo. Chociaż mam tylko pdf, to powinny być też inne formaty.

Klątwa Mrocznego Elfa (demo) by brak danych
Opis: brak danych
Potencjał: brak danych

Koniec by Dominik Matusiak
Opis: Masz 33 lata. Mieszkach w P od urodzenia. Skończyłeś / skończyłaś tutaj studia (z wyróżnieniem) i podjąłeś / podjęłaś zdalną pracę jako architekt. Projektujesz budynki użyteczności publicznej. Twoim aktualnym przedsięwzięciem jest plan nowego szpitala wojskowego. Będzie to duży obiekt o większych możliwościach niż zapotrzebowanie. Twoi rodzice zginęli w wypadku drogowym. Z pędzącym autokarem samochód osobowy nie ma dużych szans. Szczególnie, gdy kierowca pozbawiony zmiennika, zasypia za kierownicą. Jedyną rodziną pozostaje brat matki i pupil domowy. W wolnym czasie rozwiązujesz krzyżówki i czytasz książki.
Potencjał: Odrobina mechaniki. PDF.

Korona władzy by brak danych
Opis: nareszcie udało mi sie umieścić grę na stronie. Leżała u mnie na dysku od prawie pięciu miesięcy i czekała na publikację. Dlaczego tak długo? Musicie wiedzieć, że gra nie wyglądała tak jak obecnie. Gdy ją zciągnąłem ze strony (której adresu już nie pamiętam, ale nie jest ważny, bo to nie jest strona autora gry) była w formacie *.doc, akapit był na 1/3 strony, a co najważniejsze nie miała linków do paragrafów. Przez ten cały okres mozolnie pracowałem nad grą. Wklepywałem linki, robiłem odstępy, poprawiałem błędy. Warto było, bo teraz gra się przyjemnie i szybko. Komu by się chciało przewijać tekst z paragrafu np. #4 w poszukiwaniu #583? No właśnie. Po rozpakowaniu gra zajmuje ok 5.5 MB, więc czas ładowania w IE trochę potrwa. Wszystko dlatego, że grę konwertowałem w Wordzie. Jeśli znajdziecie jakieś niedociągnięcia, to dajcie znać. Prze nieuwagę mogłem np. źle wpisać linka. To tyle ze spraw technicznych. Sama gra jest bardzo rozbudowana. Zawiera aż 650 paragrafów. Nasze poczynania są niczym nie skrępowane. Moż
Potencjał: Ogromna paragrafówka z bardziej rozbudowaną mechaniką niż w Dreszczu.

Kręte Drogi by Gedeon
Opis: Bardzo udana gra. Paragrafy długie i wciągające, przy tym nie mało wyborów.
Potencjał: Już on-line!

Labirynt by Scypion
Opis: gra jest komnatówką i zasadami nie różni się zbytnio od Korony Władzy, więc jeśli ktoś ukończył tę ogromną grę, Labirynt może potraktować jako przedłużenie zabawy. Tu także mamy walki z goblinami i innymi potworami. Wypełniamy kartę postaci i ruszamy na poszukiwanie przygód. Polecam. Jeśli komuś gra naprawdę przypadła do gustu polecam zajrzeć na ALLEGRO. Autor wystawił tam swoją kolejną grę pt. Labitynt Grozy. Nic dziwnego, że nie chce jej nikomu udostępnić: gdybyście napisali 500 paragrafów to też coś byście chcieli z tego mieć. Warto zainwestować. Z nowości m.in. ulepszony system walki oraz 4 rasy do wyboru.
Potencjał: Dużo mechaniki i konieczność rysowania mapy.

Labirynt Cienia by brak danych
Opis: Gra pochodzi z maga o RPG pt. Elixir. Autor przedstawił nam historię najemnego ochroniarza, który musi przewieźć wraz z towarzyszami tytułowy Ładunek. Sprawy trochę się komplikują... ale sami się przekonacie. Wszystko dzieje się w świecie fantasy. Jak dla mnie trochę za krótka. Gra zawiera 55 długich paragrafów.
Potencjał: HTML + mechanika rodem z Dreszcza

Labirynt Morii by Kacper Zybała (KAER)
Opis: "Gra poleda na wyjściu z labiryntu. Jest to moja pierwsza gra więc będzie krótka i nie udana. Używaj klawiszy 1-4 aby wybrać kierunek lub czynność, potwierdzaj wszystko klawiszem ENTER (to taki duży na samym środku klawiatury :D)."
Potencjał: Już on-line!

Ładunek by Corwin
Opis: Nadszedł okres letniego przesilenia. Wielu kupców teraz właśnie decyduje się na swoje wyprawy. Jest to czas najmniejszej aktywności wszelakich potworów. Szlaki są o wiele bezpieczniejsze i obawiać się można tylko przydrożnych zbójców, a i tych jest niewielu, szczególnie tutaj, w okolicach Arrian - dużego portowego miasta zaopatrującego okolice w wiele niezbędnych rzeczy. Istny raj dla kupców. Mimo jednak iż panuje spokój to nadal potrzebna jest ochrona. I ty właśnie jesteś takim ochroniarzem.
Potencjał: Odrobina mechaniki i przedmiotów.

Mamona by Juliusz Ko­czaski
Opis: Kolejna (już trzecia) gra Juliusza Koczaskiego na stronie. Tym razem jest to krótka przygoda dziejąca się we współczesnym świecie. Fabuła wygląda następująco: poznałeś piękną dziewczynę, umówiłeś się z nią na wieczór ale niestety jako biedny uczeń nie masz kasy aby postawić jej nawet marną colę. Podczas poszukiwania po mieście tytułowej mamony wpadasz na trop spisku... Tak to mniej więcej wygląda. Gra składa się z 84 paragrafów. Można ukończyć ją w niecałe 10 minut ale czas ten nie będzie z pewnością stracony. Polecam bardzo: gra się łatwo (choć czasem trzeba wysilić kilka szarych komórek aby nie zawalić sprawy), szybko i bardzo przyjemnie.
Potencjał: Gra już on-line!

Marcewo by Be­nia­min Mu­szyńs­ki
Opis: „Marcewo” to pozbawiona mechaniki (statystyki, karta postaci, kostki) minigra fabularna podzielona na rozdziały autorstwa Beniamina Muszyńskiego. Liczy sobie 106 paragrafów zawartych na 38 stronach. Z pierwszych słów prologu dowiadujemy się o czasie i miejscu akcji: „Polska, jesień 1921 roku. Warszawa. Nazywasz się Jakub Bolej, syn Józefa i Marii, urodzony w pewną deszczową noc 23 lata temu”. Czytelnik rusza do pewnej górskiej wsi, tytułowego Marcewa, w celu wyjaśnienia sprawy niespodziewanego spadku. Jak nie trudno się domyślić na miejscu sprawy „nieco” się pokomplikują... Brak mechaniki oraz podział na rozdziału zbliżają ten projekt bardziej w stronę opowiadania, niż gry. Jest to swoisty znak rozpoznawczy tego autora, który stosuje ten literacki model w pozostałych swoich projektach. Rok produkcji: 2010 Inne gry tego autora: Ostatni Kurs, Dinara: Prastare Szczyty, Szklana Twarz, Afrykański świt, Incydent
Potencjał: Gra już on-line!

Marsz Hańby by Piotr Bąkow­ski
Opis: Japonia XIII wiek. Na­zywasz się Hi­dey­oshi Sa­to. Za­nim nie zmarł Twój pan, Ishi­zaki Tet­sudo, by­łeś sa­mu­rajem, mi­strzem mie­cza. Te­raz, po­zbawio­ny opie­kun­ka i men­to­ra, nie po­sia­dając zie­mi ani pie­niędzy stałeś się ro­ninem. Trud­ni­łeś się wie­lo­ma za­jęcia­mi, aż wresz­cie, ja­ko na­jem­ny żołn­ierz, wziąłeś udział w ma­łej, sąsiedz­kiej wo­jen­ce po­między dwoma skłóconymi ro­dami: To­zawa i Iga­rashich. To właśnie pod­czas te­go kon­flik­tu po­zna­łeś Aki­rę Iga­rashie­go, człowie­ka, który przed­stawił Ci sza­lony plan obale­nia cesarza Ta­ka­mu­ry. Plan, który roz­po­cząć miał się od lokal­nej bi­twy i który na zaw­sze miał od­mie­nić Twoje do­tych­czaso­we życie…
Potencjał: Gra już on-line!

Misja Hawnor by Juliusz Koczaski
Opis: No i w końcu jest. Druga część sagi o Ziemiomorzu. Podziękowania dla autora. Teraz trochę o grze: stylowo podobna do Roke, 160 paragrafów (niestety ok 40 to powtórzenia innych lokacji; musiałem wybrać takie rozwiązanie, ponieważ link znikał po jakiejś rozmowie i całą lokację trzeba było przenieść do nowego paragrafu) ale i tak gra jest fantastyczna. Masa zagadek i możliwość dowolnego chodzenia po mieście! Specjalnie dla potrzeb gry przygotowałem mapę. Nic tylko grać i czekać na kolejne gry części!
Potencjał: Gra już on-line!

Mroczny Dwór by GaCek
Opis: kolejna z kolei gra po "Duchu" nadesłana przez Gacolka. Tym razem możemy wcielić się w postać Łowcy Nagród lub Najemnika. Podczas przeprawy przez las dociera do Cię przenikliwy krzyk. Okazuje się, że jest to krzyk małej dziewczynki, która stoi obok ciała zmasakrowanego brata. Podążasz z nią do tajemniczego dworu, w którym dzieją się same dziwne rzeczy... Tak zarysowuje się fabuła, która jest naprawdę ciekawa i wywołuje mały dreszczyk grozy. Czeka na nas również walka, która jest uzależniona od rasy i profesji, jaką wybierzemy. Paragrafy ciekawie napisane, choć ich długość maleje wraz z rozwojem akcji. Aby odkryć wszystkie tajemnice gry, musimy zagrać w nią conajmniej 2 razy. Ja za pierwszym przeszedłem grę czytając jedynie 50, co jest dość małą częścią ze wszystkich 95. Tym razem gra jest w zwykłym htmlu, a nie jak "Duch" w pliku *.exe. Dzięki temu zajmuje 3 razy mniej miejsca. Gdyby nie miała obrazków zajmowałaby jeszcze mniej. Polecam miłośnikom horroru i nie tylko.
Potencjał: Prosty HTML

Niewolnik Czarodzieja by Przemysław Pociecha
Opis: Wprowadzenie: Zawsze, kiedy patrzysz na budzące się słońce zastanawiasz się, kim jesteś. Jesteś niewolnikiem czarodzieja Maanana, swojego pana. Twoim wujkiem jest John, sklepikarz w pobliskim miasteczku, który cię wychował. Jednak ani on, ani być może twój władca, ani tym bardziej ty, nie wiecie, kim byli twoi prawdziwe rodzice. Ilekroć pytałeś Maanana o twe pochodzenie on odpowiadał, że znalazł cię porzuconego w lesie, i przygarnął do siebie. Ty jednak ilekroć usłyszałeś tą samą wypowiedź, czułeś, że twój pan cię okłamuje. Jesteś nikim, i czarnoksiężnik może mówić ci co chce. Gniew i chęć zemsty za te wszystkie kłamstwa, i lata niewoli rozrywają ci się serce. Zawsze byłeś posłuszny władcy, i z pokorą przyjmowałeś swój los, lecz teraz czujesz, że jeśli nie zrobisz czegoś wbrew woli swego pana, wkrótce wybuchniesz.
Potencjał: Niestety, bardzo dużo mechaniki.

Odyseja by
Opis: Patrz "Twierdza".
Potencjał:

Ogniem i Szablą by Michał Gryń
Opis: Ogniem i szablą jest grą paragrafową w czterech aktach, zawierającą łącznie 170 paragrafów. Aby w nią grać należy sporządzić postać według instrukcji a następnie poczynając od paragrafu numer 1 Aktu I zacząć lekturę czytając tylko te paragrafy w ramach danego aktu, do których skieruje nas tekst i nasze decyzje. Do gry niezbędna jest kostka. W grze nie ma linków do paragrafów, gdyż uparcie twierdzę, że w takie gry należy grać w formie papierowej, wydrukowanej. Gra udostępniana jest w sposób darmowy i niekomercyjny.
Potencjał: Duuużo mechaniki.

Ostatni Kurs by B.T. Muszyński
Opis: „Ostatni kurs” to pozbawiona mechaniki (statystyki, karta postaci, kostki) fabularna gra książkowa podzielona na rozdziały autorstwa Beniamina Muszyńskiego (to jego pierwszy paragrafowy utwór). Liczy sobie 185 paragrafów zawartych na 52 stronach. Akcja utworu to druga połowa XIX wieku, zaś czytelnik utożsamia się z niejakim Jamesem Gordonem, Anglikiem, którym musiał porzucić swoją ojczyznę, tytuł i majątek. Teraz wędruje samotnie po Europie szukając zapomnienia w przygodach. Jedna z takich eskapad zaprowadziła go aż do Rosji, skąd jedzie pociągiem ku tajemniczej Rumunii. Jeszcze nie wie, że będzie to jego ostatni kurs... Brak mechaniki oraz podział na rozdziału zbliżają ten projekt bardziej w stronę opowiadania, niż gry. Jest to swoisty znak rozpoznawczy tego autora, który stosuje ten literacki model w pozostałych swoich projektach. Rok produkcji: 2008 Inne gry tego autora: Dinara: Prastare Szczyty, Szklana Twarz, Marcewo, Afrykański świt, Incydent
Potencjał: Brak mechaniki + pdf.

Patrol w Yorksze by Corwin i Khazis
Opis: gra pochodzi z maga o RPG pt. Elixir. Jest to druga gra po Ładunku tego samego autora. Osadzona została w mniej więcej tych samych realiach czasowych, jednakże jeśli chodzi o rozbudowanie gry jest o wiele ciekawiej. Możliwych jest kilka zakończeń, które łączą się ze sobą. Tak więc żeby poznać całą grę i poznać do końca rozwiązanie zagadek, trzeba grę ukończyć conajmniej trzy razy. Ja to zrobiłem i za każdym razem gdy dochodziłem do końca przygody byłem tak samo podekscytowany jak za pierwszym razem. Polecam. Gra zawiera 133 długie paragrafy.
Potencjał: Dostępna on-line!

Phill Fox - Szkolenie by Łukasz „Stumpień” Stępień
Opis: Jeśli w smak Ci szpiegowskie klimaty, powinieneś zainteresować się dziełem Nonanolla. Wcielisz się w rolę tytułowego Phila Phoxa, kandydata na szpiega, przechodzącego przez również tytułowe szkolenie. Gra korzysta z mechaniki systemy RPG Risus. Jest krótka i stanowi w zasadzie rozbudowany prolog do całej serii gier o Philu Foxie - niestety, zawieszonej. Ale w przyszłości... kto wie?
Potencjał: Dosyć prosta mechanika.

Pierścień Lorda Hatifnata by Andrzej Betkiewicz
Opis: "Pierścień lorda Hatifnata" to gra paragrafowa, w której wcielasz się w młodego rzezimieszka, który zostaje wtrącony do lochu za próbę kradzieży pierścienia lorda Hatifnata. Tenże lord jest władcą południowej części Podziemi Mumińczych, gdzie ma swoją siedzibę. Trafiłeś do podziemi jakiś rok temu w poszukiwaniu lekarstwa dla swojej matki. Zabłądziłeś tam i całkowicie pogubiłeś się w pogmatwanych korytarzach. Od tamtego czasu poszukujesz sposobu, by wydostać się z tego piekła. Dowiedziałeś się, że można uciec, gdy posiada się pierścień władcy Podziemi Mumińczych. I właśnie dlatego trafiłeś za kratki. A to wcale nie przybliżyło Cię do spotkania z rodziną...
Potencjał: Bardzo dużo mechaniki.

Pierścień Złodziei by S. John Ross
Opis: W Pierścieniu Złodziei przejmujesz kontrolę nad postacią Lucasa Marksa, młodego Hobbita; zawadiaki, najemnika i wspólnika Patricii Meadows; 22-letniej awanturnicy rasy ludzkiej. Jesteście już razem 3 lata. Przez ten czas zdołałeś zwiedzić najdziwniejsze zakątki kuli ziemskiej.
Potencjał: Mechanika, ale warto.

Plaga by Beniamin Muszyński
Opis: Zaczynam spisywać te wspomnienia, żeby utrwalić zarówno fakty, jak i moje uczucia. Nie wiem, czy ktokolwiek, poza kręgiem najbliższych znajomych, to przeczyta, lecz i tak piszę z myślą o Tobie, anonimowy Czytelniku. Nie chcę jedynie przedstawić minionych wydarzeń, a siebie, moją rolę w tym wszystkim. W chwili wybuchu tej Plagi (ciekawe czy jakiś pismak wpadnie na to, żeby tak świetnym i dźwięcznym określeniem nazwać ten „koszmar”) miałem dwadzieścia osiem lat. Właściwie nadal mam. Wszystko to zaczyna być nazbyt chaotyczne, przejdę już raczej do konkretów, w końcu moje życie nikogo by nie obchodziło, gdyby nie fakt uczestnictwa w kwarantannie. Mieszkam na ostatnim, ósmym piętrze sześciu-klatkowego bloku starego
Potencjał: Na prośbę Autora ta gra nie zostanie opublikowana w serwisie.

Podróż by Alien2020
Opis: gra paragrafowa mojego autorstwa (Aliena2020 odpowiedzialnego za pare wersji html paragrafówek - przyp. admin). Włożyłem w nią sporo czasu, ale niestety nie oznacza to, że jest dobra. Trochę zabrakło mi pomysłów i niektórych może przymulić. Posiada jedno zakończenie i dwie (sic!) drogi dojścia do niego. Klimat podobny do tego z Ładunku, czyli miecze, smoki itp. Trochę nie wyszło mi z fabułą, ale chyba nigdy nie byłem dobry w pisaniu opowiadanek. Gra zawiera 70 paragrafów.
Potencjał: HTML, brak mechaniki.

Podziemie by Piotr Chodziński
Opis: Gra w wersji oryginalnej (nie html:) została pobrana ze strony autora gry i była dołączona do programu Text Games Maker jako przykład. Chyba nie trzeba tłumaczyć do czego służy programik. Gra przypomina trochę Dreszcz Jacka Ciesielskiego, gdyż akcja dzieje się w podziemiach. Również tutaj trzeba zapisywać na kartce stan przedmiotów, bo później będziemy ich używać. Niestety po kilku minutach grania fabuła się urywa, ponieważ, co jest ostatnio normą wśród gier na mojej stronie, jest niedokończona...
Potencjał: Niedokonczona.

Poszukiwania korony by Przemysław Pociecha
Opis: Baśniowa opowieść o dość prostej fabule - Jako jeden z rycerzy króla, czytelnik ma za zadanie odnaleźć trzy magiczne artefakty, które zostały skradzione, a które zapewniały pomyślność całemu królestwu. Przedmiotami, które trzeba odnaleźć są kolejno: magiczne lustro, skrzynia z niewyczerpalnymi zasobami złota, oraz tarcza, której nie jest w stanie przebić żadna broń. Gra posiada 250 paragrafów. Można ją określić jako gra labiryntowa, z tą różnicą, że poruszamy się raczej po otwartym terenie, i nie ma wielu rozgałęzień. Mimo wszystko gra posiada fabułę trochę bardziej rozbudowaną, niż np. Dreszcz, dlatego właściwa nazwa to gra mieszana. Autor posłużył się autorską mechaniką, opartą na rzutach kośćmi.
Potencjał: Odrobina mechaniki + PDF.

Prywatne śledztwo by Beniamin Muszyński
Opis: Anglia, lato 1951 ro­ku. Mi­nęło już cz­te­ry lata od za­kończe­nia ostat­nich dzia­łań na kr­wawym fron­cie Drugiej Woj­ny Świa­to­wej. Eu­ro­pa z wol­na dźw­iga się po nukle­ar­nym chaosie po­prze­dzającym ostatecz­ny upa­dek III Rze­szy. Na­zywasz się Char­les Edward Ward i pra­cu­jesz w złow­ro­gim In­sty­tu­cie Po­rząd­ku Publicz­nego. Nie­stety, Twoje życie oso­bi­ste kom­plikuje się w wy­niku waka­cyj­nego ro­man­su. Po­stana­wiasz ro­z­wiązać ten pro­blem na własną rękę. I to za wszel­ką cenę!
Potencjał: Dostępne już on-line!

Przesyłka by Michał Ślużyński
Opis: Kolejny tytuł pierwotnie przeznaczony na akcję "miniatura". Tym razem trafiamy do świata fantasy. Główny bohater, świeżo upieczony poszukiwacz przygód, zostaje wplątany w pewną niebezpieczną intrygę. Miejscem rozgrywki jest miasto Karbarok, po którym możemy swobodnie się poruszać, zagłębiając się w historii.Przesyłka to krótka, przyjemna gra, dobra na chwilę relaksu. Jest to debiut Michała "Pinkela" Ślużyńskiego.
Potencjał: Dostępne już on-line!

Ręka Pana by Paweł „Aesandill” Bogdaszewski
Opis: Nazywasz się Alicja Kwartnik, masz 26 lat. Skończyłaś Uniwersytet Warszawski na wydziale Historii. Spadek po bogatych rodzicach, w tym kamienica w centrum małego miasteczka na północy Polski, pozwala Ci na dostatnie Ŝycie. Twoim głównym zajęciem jest badanie historii okultyzmu. Podchodzisz do tych spraw z duŜą dozą dystansu, lecz takŜe fascynacji. Twój dom na przedmieściach zaopatrzyłaś w spore archiwum ksiąg traktujących o tej dziedzinie. Wśród perełek twojej kolekcji znaleźć moŜna zarówno tajemnicze Nameless Cults, jak i bluźnierczy Necronomicon... Niedługo uzupełnisz swoją kolekcję o kolejną zakazaną księgę.
Potencjał: Ekwipunek + Punkty Życia. Ponadto "dziennik".

Roke by Juliusz Koczaski
Opis: Zapraszam do zapoznania się z grą tekstową pt. Roke. Gra jest oparta na podstawie cyklu książek o "Ziemiomorzu" Ursuli le Guin, a więc mamy do czynienia z fantasy. Zawiera 67 paragrafów i dosyć szybko można ją ukończyć. Polecam zagrać, gdyż zawiera kilka ciekawych rozwiązań, które sprawiają że gra się przyjemnie (zagadki, labirynt). Poza tym jest ciekawie napisana. To dopiero pierwsza część gry. Kolejne czekają na przerobienie na html. Pierwotnie gra była napisana na programie Mega Text (wkrótce umieszczę link oraz opis). Podziękowania dla autora Juliusza Koczaskiego za udzielenie pozwolenia na umieszczenie gry na stronie.
Potencjał: Dostępne już on-line!

Sanktuarium w Armath by Konrad “Strzała” Strzałkowski
Opis: Swoją przygodę rozpoczynasz w Aramath. Mieście portowym, położonym nad brzegiem Morza Południowego. Brukowane drogi oplatają różnej wielkości i kształtu budynki. Wysoki kamienny mur, stojące co jakiś czas wieże wartownicze, oraz mosiężna brama, strzegą tego miejsca i jego mieszkańców. Jest to miasto gdzie magia przeplata się i wzajemnie uzupełnia z techniką. Pełne szalonych naukowców, ambitnych magów, bezdomnych filozofów i nadętych mieszczuchów.
Potencjał: Mechanika jak w Dreszczu.

Sąsiedzi Lonesbury by Obywatel J.
Opis: Nazywam się Frederick Stevenson i Bóg mi świadkiem, że przez cały okres swojego pobytu w Lonesbury nawet najmniejszym swoim działaniem nie zamierzałem rozbudzać w otaczających miejscowość lasach tego, czego rozbudzać nie powinien nikt nigdy, a na co to rozbudzone Coś czekało przez cały okres swojego snu, trwającego niezliczone przez ludzi eony...
Potencjał: Dostępne już on-line!

Sługa Królestwa by Przemysław Pociecha
Opis: Ta paragrafówka należy do trylogii autorstwa Przemysława "Memona" Pociechy (pierwszym dziełem z tej serii był "Niewolnik czarodzieja"). Gracz wciela się w rolę młodzieńca, który po odkryciu swojego królewskiego pochodzenia postanawia odnaleźć swoich rodziców. Zanim jednak tego dokona, czekają go dwa rozdziały pełne przygód. Ostatnia, trzecia część rozgrywa się już po odnalezieniu rodziców. W sumie gra zawiera 406 paragrafów (czyli w sumie całkiem dużo, jak na amatorską produkcję). Mechanika autorstwa Przemysława Pociechy została w stosunku do pierwszej gry z tej trylogii dość znacznie rozbudowana.
Potencjał: Mechanika + pdf

Szkarłatny sztylet by Marcin Muminus
Opis: Marcin Muminus stworzył darmową dostępną on-line labiryntówkę o nazwie Szkarłatny Sztylet. Gra jest prosta, ale koneserom tego rzadkiego obecnie podgatunku gier książkowych z pewnością przypadnie do gustu.
Potencjał: Gra obecnie nieuchwytna. A sam autor przyznał się, że jest niedokończona i dokończona nie zostanie.

Szklana Twarz by Beniamin Muszyński
Opis: Cisza tej pochmurnej, chłodnej nocy znika bezpowrotnie przerwana złowrogimi dźwiękami. Przeraźliwe ujadanie dobiegające za masywnych, drewnianych drzwi wciąż przybiera na sile. Zagrożenie. Musisz działać szybko, lada chwila mogą pojawić się oprawcy, którzy wyważą wrota do twojej komnaty!
Potencjał: Tylko przedmioty + pdf

Tajemne Oblicze Świata by Mikołaj Kołyszko
Opis: Zastana­wia­łeś się kie­dyś jak­by to by­ło, gdybyś na­gle mógł po­znać myśli in­nych lu­dzi? Fascynujące, nie­praw­daż? A mo­że nie do końca? W końcu ta­ki dar… No właśnie – to dar, czy prze­kleńs­two? Na te oraz wie­le in­nych pytań od­po­wie­dzi do­star­cza Ta­jem­ne Ob­licze Świa­ta. Wciel się w po­stać spie­szącego się do pra­cy mężczyzny, który wbrew swej wo­li ob­daro­wany zo­stał zdol­no­ścia­mi da­le­ko wy­bie­ga­jącymi po­za „rze­czywisty” świat.
Potencjał: Już on-line!

Tajemne Oblicze Świata II by Mikołaj Kołyszko
Opis: Cz. II TOŚ`a.
Potencjał: Tylko przedmioty + PDF.

Tajemnica Innsbury by KasK oraz Cthulhu87
Opis: "Tajem­nica Inn­smo­uth" luźno na­wiązująca do „Wid­ma nad Inn­smo­uth” gra pa­ragra­fo­wa w której wcie­lamy się w po­stać Jac­ka Wal­tera który stara się ro­z­wikłać ty­tu­łową ta­jem­nicę. Gra opar­ta na twór­czo­ści H. P. Lovecrafta.
Potencjał: Już on-line!

Tarcza i miecz by Szymon Rutkowski
Opis: Labiryntówka autorstwa Szmera, utrzymana w stylu kultowego Dreszcza. Gracz penetruje mroczne Podziemia należące do Lorda Łamikosta, walczy z potworami, zbiera przedmioty i wykonuje inne czynności charakterystyczne dla tego gatunku paragrafówek. Jeśli lubisz labiryntówki, śmiało sięgnij po Tarczę i miecz. Stary, dobry schemat Fighting Fantasy nigdy się wszak nie zestarzeje.
Potencjał: Całość podobna do Dreszcza.

Tkacze Burz by Paweł Dziemski
Opis: Gra dostępna online na dudziarz.net/rpg.
Potencjał: HTML + mechanika

Twierdza by Michał Rosiński
Opis: "Twierdza" (wcześniej znana pod tytułem "Odyseja") to labiryntowa gra paragrafowa luźno oparta na mechanice znanej m.in. z "Dreszcza" oraz serii "Wojownik Autostrady". Jej autorem jest Recoil. Gra składa się z 1600 paragrafów, z których w wersji demonstracyjnej mamy do dyspozycji około 200. Do wyboru jest pięciu śmiałków o różnych cechach i umiejętnościach, lecz również innych historiach, charakterach i motywacjach. W grze mamy możliwość zwiedzania czterokondygnacyjnego kompleksu twierdzy (dwa poziomy zamku, lochy oraz obszerne podziemia), możliwość rzucania, oraz uczenia się czarów oraz doskonalenia i rozwijania postaci (poprzez zbieranie doświadczenia). Poza torowaniem sobie drogi do celu za pomocą magii i miecza będziemy musieli niejednokrotnie wysilić szare komórki, gdyż cały kompleks naszpikowany jest wszelkiego rodzaju zagadkami logicznymi. Gra powstawała blisko 7 lat. W tym czasie była niejednokrotnie modyfikowana, a ostateczny kształt przybrała w 2010 roku. TU n
Potencjał: Sporo mechaniki.

Ukryte Zło by
Opis: Prawdopodobnie błędnie spisana nazwa gry "Wewnętrzne Zło"
Potencjał:

Vice City bez trzymanki by Obywatel J
Opis: gra nadesłana przez jej autora Pawła. Jest to dopiero wersja demo gry, która w całości ma się ukazać już niedługo. Polecam zagrać, bo jest całkiem niezła (chociaż krótka - kilkanaście paragrafów) i rozgrywa się w klimatach fantasy. Po najnowsze informacje dotyczące postępów w tworzeniu świata gry polecam wstąpić na stronę autora. Gra zawiera 31 paragrafów. potencjal
Potencjał: HTML, ale trochę "urozmaicony". Bez mechaniki, ale z przedmiotami.

Wytrop Agenta by Szmer
Opis: Chcesz przez chwilę pobyć detektywem? Masz szansę, grając w tę grę. Kontrwywiad wysyła cię na misję, która polega na wykryciu szpiega kryjącego się w telewizji TVM. Siadasz więc w helikopter i wskakujesz na teren studia telewizyjnego przez okno. Lądujesz w damskiej ubikacji... Gamebook jest typową przygodówką, polegającą na zbieraniu przedmiotów, wyświetlanych zawsze pod opisem sytuacji, i ich używaniu. Gra w założeniu miała być humorystyczna, i rzeczywiście, jest lekka i przyjemna. Za produkcję tego dzieła i napisanie wszystkich paragrafów odpowiedzialny był Szmer.
Potencjał: Już on-line!

Zakazana Strefa by Piotr Jaworowicz
Opis: Na pewnym odległym od ziemi księżycu, wojsko założyło tajne laboratoria naukowe, gdzie przeprowadzano nielegalne doświadczenia nad bronią biologiczną z użyciem obcych form życia sprowadzonych z jeszcze bardziej odległego zakątka kosmosu. Coś jednak poszło nie tak i ekstremalnie niebezpieczne stworzenia wymknęły się spod kontroli, mordując większość załogi bazy. Wysłano w tajemnicy uzbrojoną po zęby grupę szturmową, której jesteś członkiem, w celu odnalezienia danych dotyczących całej operacji zawartych na dyskach oraz ewentualnego odnalezienia żyjących naukowców.
Potencjał: Dreampath Storyteller.